02 April 2019

To the left

It's strange but recently I had 3 sessions where I could surf left in the usual right-hand points.
It gave me huge satisfaction to just pick the best option available and interpret the wave with the freedom to go everywhere I saw fit. Don't get me wrong. I'm not a good surfer. You wouldn't stop to watch me. But I'm progressing my feel for the waves and my ability to manage the board with my feet.
I think I'm still missing some basics things that an instructor would point out immediately that would take me to the next step. But still, I'm quite happy.
My noserider with 3 fins setup is taking the favourite place from the progressive one. Obliviously it's because i surf small waves most of the times. But I'm surprised.




From the car!




Pare incredibile ma nelle ultime 3 sessioni (nei soliti point destri, famosi o meno di questa parte del mondo) ho sempre avuto modo di surfare anche a sinistra.
Ho goduto molto nell'avere la liberta' di scegliere la direzione iniziale ed interpretare le onde avendo a disposizione una buona varieta' di opzioni. Non mi ritengo bravo e nessuno si fermerebbe a guardarmi. Ma mi gasa constatare che l'affiatamento con la tavola e le onde continua a progredire e i miei piedi sentono l'acqua e rispondono alle mie volonta'. Ritengo di avere delle lacune e un buon istruttore potrebbe correggere o suggerire delle cose che mi porterebbero immediatamente ad un altro livello. Eppure sono contento. Mi diverto sempre di piu'.
La mia tavola piu' nuova, il noserider (con 3 pinne pero'), sta prendendo il posto di "tavola preferita" a discapito della progressive. Ovviamente dipende dal fatto che mi e' piu' comune surfare onde piccole che grandi. Ma non credevo in questo cambiamento.  



No comments:

Post a Comment