10 August 2023

The cut-back/stall

I never liked the old 60s' style cut-back, the manoeuvre they did (and still used today) to set up the nose riding.

Being a motorsport enthusiast, I can't help but prefer big, precise carving turns, where fluidity reigns and gives you the speed for the next move, just like a car dancing around a race track.

On the contrary, the old style cut-back is basically a stall manoeuvre. It stops the flow; it never really makes you go somewhere else. It's just a waiting game. A bit ugly waiting game.

But since I decided to learn nose riding, I had some eureka moments, and without even thinking about it, that cut-back came into my own little realm.

I've been surprised by it. I don't like it, but I understand it better now.

Slowing moving forward, as usual.



A very rare video of myself



Non mi e' mai piaciuto vedere, nei video anni 60, il cutback che facevano per impostare il nose riding. Una vitata che non e' una virata, alzando il muso e fermando l'azione in attesa che l'onda crei l'occasione giusta.

Essendo un appassionato di guida e motorsport, ho sempre ammirato la fluidita' e le virate ampie, precise, funzionali alla prossima mossa, come la danza delle traiettorie di un auto -o moto- in una pista. 

Da quando pero' mi son messo in testa di imparare il nose riding, mi si sono accese le lampadine, ed ecco che ultimamente, alla ricerca della tempistica giusta, senza neanche volerlo, ho cominciato a produrre dei cutback/stallo come quelli dei vecchi filmati.

(vabbe', "come quelli dei vecchi filmati" si far per dire, sono orribile, ma il senso di quello che faccio e' quello)

E niente, non mi piace, ma dopo tanti anni l'ho capito.

Si va avanti, piano piano.


No comments:

Post a Comment